Zöldhullám

Forradalmi ötlet a városi bringázásért

Forradalmi ötlet a városi bringázásért

2017.12.19 Lord Green

Aki kerékpározott már nagyvárosban, azt pontosan tudja, néha kifejezetten gyomorszorító pillanatokat kell átélnie a nyeregben ülőnek. A biztonság tehát ebben az esetben is kulcskérdés - ebben jelenthet áttörést egy új koncepció.

2_4.jpg

Hat évvel ezelőtt lett Casey Neistat kerékpáros YouTube-videója az egész világon hatalmas szenzáció volt, hiszen bemutatta a nagyvárosi kerékpározás veszélyeit. A film a nagy híroldalak figyelmét is felkeltette, végül 20 millió alkalommal nézték meg.

Persze bárki, aki a forgalmas utakon, utcákon biciklizik tudja, milyen nehéz és veszélyes helyzetek alakulhatnak ki egyik pillanatról a másikra a keresztbe gyalogló járókelők, az ajtókat figyelmetlenül kicsapó sofőrök, és az ingerült vezetők miatt, akik csak úgy le akarják őket szorítani az útról. 

Míg akad néhány kifejezetten kerékpáros-barát város (például Koppenhága vagy Amszterdam), ahol mind az infrastruktúra, mind a szabályozás a biciklizést bátorítja, sok városnak vagy nincs elég tere vagy nincs elég forrása a biciklisták biztonságos közlekedésének megteremtésére. 

A BMW egy olyan új ötlettel állt elő, ami lehetséges, hogy ezeket a forgalmas metropoliszokat a régi keretek között is biciklibarát városokká változtathatja.

1_5.jpg

3_3.jpg

A német gépjárműgyártó óriásvállalat fedett kerékpárutak hálózatát javasolja kiépíteni az elektromos kerékpárok számára, Hyperloopnak vagy Vision E3 Way-nek is nevezik a tervet. Az E3 az emelt, az elektronikus, és az eredményes szavak kezdőbetűit rejti. 

A megoldás a  szélsőséges időjárási viszonyoktól is védené a biciklistákat: az esőtől és a széltől, de a hőségtől is, mert légkondicionált lenne. Mindezt a napelemes technológia látná el energiával, ahogy az éjszakai világítását is. 

A kínai Tongji Egyetem és a BMW közösen dolgozták ki az ötletet.

cim_3.jpg

(Fotó: pixabay.com/IgorSaveliev)

komment komment

közlekedés kerékpár

A bejegyzés trackback címe:

https://zoldhullam.blog.hu/api/trackback/id/tr4213510609

Kommentek