Zöldhullám

Londonban a szennyező fizet

Londonban a szennyező fizet

2016.07.10 zsoltmelinda

Londonban 2017-től vezetik be azt a rendszert, ami fizetésre kötelezi a szennyező járművek tulajdonosait. Ez érinti majd a 2005 előtt gyártott autókat, amelyek után 10 fontot (majdnem 3700 forint) kell fizetni túl azon a 11,5 fonton (majdnem 4300 forint), amit már most is ki kell fizetni a London dugódíjas területeire hajtáskor. Ez így összesen megközelíti a 8000 forintnak megfelelő összeget. A buszok és más nagyobb járművek ennél sokkal durvább összegekre számíthatnak, nekik akár 1000 fontot (majdnem 367 ezer forint) is ki kell fizetniük járművenként.

london.jpg

Párizs ugyancsak megtette ezt a lépést, csak kicsit másként, ott egyszerűen nem közlekedhetnek munkanapokon az 1997 előtt gyártott járművek.

London nem áll meg itt, 2019-re tervezik létrehozni az alacsony kibocsátású zónát, még ennél is jelentősen magasabb díjakkal, 2020-ban pedig megnövelik ennek a zónának a területét. Arra számítanak, hogy az intézkedés hatására a londoniak lecserélik autóikat kevésbé szennyezőkre, hiszen a költségek így vállalhatatlanul magasak.

Az autóforgalom korlátozása mellett bevezetnek egy korai előrejelző rendszert, ami figyelmezteti a lakosságot, ha a levegő szennyezettsége eléri az egészségre káros mértéket ezzel is növelve a tudatosságot, nem mellesleg megelőzve számos súlyos betegséget, amelyek szorosan köthetőek a városi légszennyezéshez. Átszervezik továbbá a tömegközlekedést úgy, hogy a buszok előnyt élvezzenek az utakon, illetve a buszparkot is megújítják kevésbé szennyezőre.

Kövesse Magyarország és Budapest friss légszennyezettségi adatait itt>> 

via Citylab 

komment komment

közlekedés london levegő légszennyezés

A bejegyzés trackback címe:

https://zoldhullam.blog.hu/api/trackback/id/tr118875434

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kommentek

süti beállítások módosítása