Újabb, a biciklis közlekedés további fellendítését célzó ambiciózus tervvel rukkolt elő London: a már létező, magasvasút számára épített útvonalakat alakítanák át bringás szupersztrádává.
Fotó: Foster and Partners
Egy csaknem 30 kilométeres szakasz tartozna a fejlesztés első ütemébe, amire a város 900 millió fontot szánna, ez megközelíti a 400 milliárd forintot.
London belvárosában csúcsforgalom idején a közlekedés 24 százalékát teszik ki a kerékpárosok, ami több százezer megtett utat jelent. Ezek az emberek egyébként is útnak indulnának, csak amúgy autóba ülnének, vagy a tömegközlekedést választanák.Ettől kezdve pedig ez már nemcsak a biciklisek ügye: minél többen ülnek biciklire, annál nagyobb mértékben csökken a forgalom, a levegőszennyezés, a tömegközlekedés túlterheltsége, így gyakorlatilag mindenkinek jelentősen javul az életminősége.
A terveket Norman Foster készítette, aki egyébként ugyanaz az építész, aki a London látképét erősen meghatározó híres uborka formájú épületet is tervezte.
A tervek szerint a teljes hálózat 220 kilométeres lenne, összesen 200 ponton lehetne becsatlakozni. Az úthálózat közvetlen környezetében jelenleg 6 millió ember él, akik közül 3 millió, ha kerékpárral indul dolgozni, a szupersztrádára lépéstől számítva 10 percen belül a munkahelyére érhet. A 10 útszakaszból álló hálózat óránként 12 ezer ember befogadására lenne alkalmas.
Nem először kerül napirendre Londonban, hogy az utca szintje nem elegendő a városi közlekedők számára. Legutóbb a használaton kívüli metróalagutak jöttek szóba a biciklisek és a gyalogosok számára, ezek mellé további szolgáltatásokat is terveztek telepíteni. Helyet kapnának például a közbringás állomások, kávézók, valamint olyan speciális burkolatot használnának, ami képes a súrlódást elektromos árammá alakítani. Szóba került olyan is, hogy a Temze vizén lebeghetne lehorgonyozva egy bicikliút.
Itt nézegethet még szép képeket arról, hogy milyen építészeti megoldások boldogíthatják a városi biciklisek életét >>>>
via CNN, Foster and Partners, Guardian
Kommentek