Londonban 2017-től vezetik be azt a rendszert, ami fizetésre kötelezi a szennyező járművek tulajdonosait. Ez érinti majd a 2005 előtt gyártott autókat, amelyek után 10 fontot (majdnem 3700 forint) kell fizetni túl azon a 11,5 fonton (majdnem 4300 forint), amit már most is ki kell fizetni a London dugódíjas területeire hajtáskor. Ez így összesen megközelíti a 8000 forintnak megfelelő összeget. A buszok és más nagyobb járművek ennél sokkal durvább összegekre számíthatnak, nekik akár 1000 fontot (majdnem 367 ezer forint) is ki kell fizetniük járművenként.
Párizs ugyancsak megtette ezt a lépést, csak kicsit másként, ott egyszerűen nem közlekedhetnek munkanapokon az 1997 előtt gyártott járművek.
London nem áll meg itt, 2019-re tervezik létrehozni az alacsony kibocsátású zónát, még ennél is jelentősen magasabb díjakkal, 2020-ban pedig megnövelik ennek a zónának a területét. Arra számítanak, hogy az intézkedés hatására a londoniak lecserélik autóikat kevésbé szennyezőkre, hiszen a költségek így vállalhatatlanul magasak.
Az autóforgalom korlátozása mellett bevezetnek egy korai előrejelző rendszert, ami figyelmezteti a lakosságot, ha a levegő szennyezettsége eléri az egészségre káros mértéket ezzel is növelve a tudatosságot, nem mellesleg megelőzve számos súlyos betegséget, amelyek szorosan köthetőek a városi légszennyezéshez. Átszervezik továbbá a tömegközlekedést úgy, hogy a buszok előnyt élvezzenek az utakon, illetve a buszparkot is megújítják kevésbé szennyezőre.
Kövesse Magyarország és Budapest friss légszennyezettségi adatait itt>>
via Citylab
Kommentek