Ahhoz, hogy a Párizsban kitűzött 1,5 Celsius-fokos globális hőmérsékletemelkedést ne lépjük túl, 2035-re a teljes autóparkot elektromos meghajtásúra kéne cserélni.
Ha a célkitűzésen kicsit lazítunk, és a 2 Celsius-fokot próbáljuk tartani, akkor is 2050-re legalább az autópark felének kéne nulla kibocsátásúnak, azaz elektromos üzeműnek lennie.
A jelenlegi kormányzati politikákkal az EU-ban, Kínában és az Egyesült Államokban 2030-ra a járművek mindössze 5 százalékát hajtja majd kizárólag elektromos áram. Azért vannak ennél kecsegtetőbb számok is: Hollandia azt latolgatja, hogy 2025-ig betiltja a fosszilis energiával működő újonnan gyártott autókat. Norvégiában a tavaly regisztrált új járművek 23 százaléka volt elektromos.
Az elektromos autóra átállás azonban még mindig számos kihívást tartogat, például hogy jelentősen megugrik az igény az elektromos áramra. Yvonne Deng az Ecofys szakértője azt hangsúlyozta, hogy egyértelműen drasztikus változtatásokra van szükség a közlekedési szektor zöldítéséhez, de az elektromos autónak is csak akkor van értelme, ha a működéséhez szükséges áramot megújuló energiából biztosítjuk.
Kommentek