Aki kerékpározott már nagyvárosban, azt pontosan tudja, néha kifejezetten gyomorszorító pillanatokat kell átélnie a nyeregben ülőnek. A biztonság tehát ebben az esetben is kulcskérdés - ebben jelenthet áttörést egy új koncepció.
Hat évvel ezelőtt lett Casey Neistat kerékpáros YouTube-videója az egész világon hatalmas szenzáció volt, hiszen bemutatta a nagyvárosi kerékpározás veszélyeit. A film a nagy híroldalak figyelmét is felkeltette, végül 20 millió alkalommal nézték meg.
Persze bárki, aki a forgalmas utakon, utcákon biciklizik tudja, milyen nehéz és veszélyes helyzetek alakulhatnak ki egyik pillanatról a másikra a keresztbe gyalogló járókelők, az ajtókat figyelmetlenül kicsapó sofőrök, és az ingerült vezetők miatt, akik csak úgy le akarják őket szorítani az útról.
Míg akad néhány kifejezetten kerékpáros-barát város (például Koppenhága vagy Amszterdam), ahol mind az infrastruktúra, mind a szabályozás a biciklizést bátorítja, sok városnak vagy nincs elég tere vagy nincs elég forrása a biciklisták biztonságos közlekedésének megteremtésére.
A BMW egy olyan új ötlettel állt elő, ami lehetséges, hogy ezeket a forgalmas metropoliszokat a régi keretek között is biciklibarát városokká változtathatja.
A német gépjárműgyártó óriásvállalat fedett kerékpárutak hálózatát javasolja kiépíteni az elektromos kerékpárok számára, Hyperloopnak vagy Vision E3 Way-nek is nevezik a tervet. Az E3 az emelt, az elektronikus, és az eredményes szavak kezdőbetűit rejti.
A megoldás a szélsőséges időjárási viszonyoktól is védené a biciklistákat: az esőtől és a széltől, de a hőségtől is, mert légkondicionált lenne. Mindezt a napelemes technológia látná el energiával, ahogy az éjszakai világítását is.
A kínai Tongji Egyetem és a BMW közösen dolgozták ki az ötletet.
(Fotó: pixabay.com/IgorSaveliev)
Kommentek