A súlyos szmog ébresztette rá Párizs polgármesterét, Anne Hidalgót, hogy lépéseket kell tenni a város lakóinak védelmére, és végül ez irányította az érdeklődését a környezetvédelmi kérdések és a klímaváltozás kihívásai felé is.
Stockholm és Barcelona polgármesterei után Párizs polgármestere mesél a város zöldítéséről.
2001 és 2008 között, Annie Hidalgo alpolgármestersége idején vezették be Európában az elsők között Párizsban a közbringa rendszert, majd a hasonló logikára épülő, csak elektromos autókkal működő rendszert.
Fordulópont volt a városi közlekedés szervezésében az is, amikor a Szajna partjáról kitiltották a gépjárműforgalmat, és teljes egészében átadták a gyalogosoknak. Hidalgo szerint ez az intézkedés akkoriban nagyon megosztó volt, de ma már elképzelhetetlen lenne a város élete másként. A koncepciót azóta tovább is fejlesztették, számos nevezetességnél és népszerű környéken hétvégére kitiltják az autókat, hogy a városiak élvezhessék a nyugalmat és a tiszta levegőt. Emellett sorra alakítják át a tereket úgy, hogy valóban közösségi térként funkcionálhassanak.
A városi közlekedés legnagyobb szennyezői Párizsban is a dízel üzemű járművek, így Mexikóvárossal közösen 2025-től Párizs is teljesen kitiltja ezeket. Az autós közlekedés korlátozása természetesen csak úgy történhet meg, ha a város alternatívákat tud kínálni, így például folyamatosan fejlesztik a közbringarendszert, és a Szajnát is bevonják a közösségi közlekedésbe.
via New York Times
Kommentek