Zöldhullám

Az idei a forradalom éve

Az idei a forradalom éve

2017.10.03 Lord Green

Talán nem túlzás, hogy forradalmi változások zajlanak a világon (ezen belül különösen Európában) az autóipar és a közlekedés terén, hiszen a belsőégésű motorok piaci részesedésének aránya csökken, miközben egyre több szó esik az elektromos autókról és az etanolról. Kétrészes minisorozatunk első felében az elektromos autók térnyerésével foglalkozunk.

elektromos_auto_foto_pixabay_com_mikesphotos.jpg

Az elektromos autókban nagy lehetőségek vannak, hiszen még csak az egy milliót közelíti a számuk Európában, míg világszerte már az 1,1 milliárdot. Egyes előrejelzések szerint az európai utakon futó elektromos autók száma 2035-re elérheti a 140 milliót is. 

„Bár a valósághoz azért hozzá tartozik, hogy a közepes méretű elektromos járművek még mindig jelentős támogatást igényelnek, sok múlik az akkumulátorok fejlesztésének ütemén, a politikai akaraton és az infrastruktúrán is” – jelentette ki a BHP globális bányavállalat kereskedelmi igazgatója, Arnaud Balhuizen. 

Azt várják, hogy hamarosan, talán már jövőre, ugyanannyiba kerülnek majd az elektromos autók, mint a belsőégésű motorral hajtottak. Kínában a kormány is erősen támogatja ezt a piaci szegmenst. 

Lesznek érdekes következmények 

Arnaud Balhuizen szerint ezt a váltást a nyersanyag-kitermelő cégek először a réz iránti kereslet fellendülésében fogják megérezni. A világ vezető rézbányái azonban elöregedtek, és két évtizede nem találtak már nagyobb, kiaknázatlan lelőhelyeket sem. 

Egyelőre a piac alábecsüli a növekvő igényeket, pedig számolni kellene azzal, hogy egy elektromos autó előállításához négyszer annyi kell a vörös fémből, mint egy hagyományos autóhoz. 

A nyersolaj piacán az elektromos autók forgalmának növekedése később érezteti majd a hatását. Az elkövetkező 10-15 évben a belsőégésű motorok további fejlesztése is várható. 

Kína tervei az új selyemút kiépítésére szintén nagy hatással lesznek a nyersanyag igényekre. Az acél iránti kereslet növekedése akár 150 millió tonna is lehet, míg a kiadások az 1,3 billió dollárt is elérhetik. Kína kitermelése egyébként 2016-ban 800 millió tonna volt. 

Az Ázsiai Fejlesztési Bank becslései szerint 2030-ig legalább 26 billió (nem elírás!) dolláros infrastruktúrafejlesztés várható Ázsiában. Ez évekre leszámolva az eddigi költések megduplázódását jelentené a BHP szerint.

„Az egy övezet egy út” kínai fejlesztési stratégia hangzatos tervei azonban nem biztos, hogy profitban realizálódnak majd. A réz ára viszont elég lendületesen emelkedett az elmúlt hónapokban, ezzel együtt is folyik a hatékonyság fejlesztése.

(Fotó: pixabay.com/MikesPhotos)

komment komment

közlekedés elektromos autó

A bejegyzés trackback címe:

https://zoldhullam.blog.hu/api/trackback/id/tr4112922375

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kommentek

süti beállítások módosítása